Ondernemer Tomasso Bordoni (27) is klaar om de internationale modewereld te veroveren met zijn eigen kostuumlijn. Al verliep de weg naar succes niet altijd even gemakkelijk: Tomasso verloor op jonge leeftijd zijn vader en hij was jarenlang dakloos.

Betaalbare maatpakken

In 2017 richtte Bordoni zijn eigen kostuumlijn Bordoni VP op. Bordoni reisde de hele wereld rond voor het vinden van de juiste materialen, aan de juiste prijs. “Het was een moeilijke zoektocht om de juiste materialen te vinden voor de maatpakken die ik in gedachte had”, aldus Tomasso. “Ik bezocht honderden bedrijven en sprak met verschillende managers en arbeiders. Met Bordoni VP wil ik luxueuze en kwalitatieve maatpakken op de markt brengen, die toch relatief betaalbaar zijn. Een maatpak kost tussen de 799 en 1.999 euro, wat heel wat goedkoper is dan andere volledig op maat gemaakte kostuums. Voor die prijs ga ik ook zelf langs bij de klant om alles op te meten, en stellen we samen het perfecte kostuum samen. De klant ontwerpt het kostuum.”

Elon Musk

De kledinglijn van Bordoni kent al heel wat succes bij bekend Vlaanderen. Zo ontwierp hij al kledij voor onder andere Véronique De Kock, Adil El Arbi &Billal Fallah, Bab Buelens en Vincent Banic. Maar nu wil de jonge ontwerper ook de internationale markt veroveren. Recent liet Jordan Belfort de jonge Bordoni overvliegen naar Los Angeles. “Ik stuurde berichten naar verschillende mensen die me inspireerden, zoals bijvoorbeeld Barack Obama, Elon Musk en Jordan Belfort. Van Belfort kreeg ik uiteindelijk antwoord, en hij bleek dan ook meteen interesse te hebben” vertelt Bordoni. “Bij hem thuis kreeg ik ook de kans om te skypen met Elon Musk, dus misschien weet ik hem ook nog te strikken.” Bordoni besprak met Belfort ook de mogelijkheid om samen een kledinglijn uit te brengen geïnspireerd op de kaskraker ‘The Wolf of Wallstreet’, de verfilming van het leven van Belfort.

Foto: Jordan Belfort en Tomasso Bordoni.

Bron: http://www.madeinvlaamsbrabant.be/nieuws/internationaal-succes-voor-leuvense-kostuumdesigner/